2010. július 6., kedd

Kukacoskodj!

Az előző bejegyzésben erről szerettem volna írni, de annyira elkalandoztam, hogy inkább új esélyt adok a témának, hogy igazán rá tudjon fókuszálni a kedves olvasó :)

A téma alapját a komposztálás képezi. Lassan szerencsére mindenki tisztában van a konyhai hulladék sorsának jobbra fordulásának a lehetőségével. ....
Tehát nem kell sokat agyalni, ha a háztartásomban keletkezett hulladék harmada zöld (jobb esetben, ha nem éppenséggel mirelitet, E001-5687990000-ig mindenfélével ízfokozott tartósított élelmiszert fogyasztok), akkor azt megéri komposztálni.

Zöld rész vs. barna rész. Szén vs. Nitrogén. Sokféle megfogalmazásban kiderült már mire is kell odafigyelni a komposztáláskor. Azt is tudjuk, hogy a talajjal közvetlenül érintkeznie kell a komposztálandó zöldnek, hogy át tudják járni a kedves komposztlakók.




Na most komposztálásról, zöldebb életről keresgéltem cikkeket, amikor ráakadtam erre: Wormery. "Komposztáld a zöldség- és gyümölcshulladékot, ha nincs sok helyed, szerezz be egy wormery-t" A wormeryzés hasonló a komposztáláshoz, ám ételmaradékokat is lehet bele tenni és (ezt figyeld -kivéve Koszi) igazi élő gilisztákkal működik!


Akit érdekel interneten keresgélhet róla, lehet találni sok képet, ami nekem tetszett, hogy vannak gilisztacsomagok, amiket készen lehet vásárolni a wormerybe...nagyon mókás. De bevallom én is elgondolkoznék rajta, hogy kéne-e ilyen.

1 megjegyzés: