2010. május 26., szerda

Miért festettem zöldebbre?

Eredetileg maradék.blogspot.com szerettem volna lenni, de az már foglalt volt, a maradéki református egyházközösség által. De sebaj! Elcsépelve bár, de törve nem felvettem a Zöld Konyha nevet és ez alatt próbálok megosztani szerintem hasznos dolgokat.
Miért? Előttem a sok rossz példa, a háztartások, amikre jellemző a nem-gondolkodás.
Eredeti célom, hogy az otthoni maradékok sorsát változtassam meg. A még kiválóan használható alapanyagok ne várják meg sanyarú sorsukat: a bolt polcáról szinte egyenesen a komposztba való bekerülést...és ez még minidg a jobbik eset!
A maradék nem ott kezdődik, hogy a 8 sült csirkemellből, csak 6 fogyott el, hanem ott, hogy mi nyolc darabot vettünk! A maradék fogalma, sajnos még mindig inkább enged következtetni a "nemkívánatos"-ra, semmint a "lehetőségek tárházára". Pedig, ha a buszra várunk és épp mérgelődünk, mert az késik, ezt az időt a bosszankodás helyett felhasználhatjuk arra, hogy kigondoljuk mi legyen a tegnapi krumplipüréből.
Szeretném újragondolni a háztartást, vezetésének ésszerűségét. Minden témában a konyhából indítok majd, de nem csak az ajtóig megyek el, hanem a "gazdagabb" élet, a boldogabb lélek is célállomás. A mértékletesség, nemcsak anyagi szempontból lényeges, hanem érzésvilágunkat is gazdagítja.
Mi mindent tehetünk azért, hogy jobbá tegyük a világot? Vagy ha ez túl fennkölten hangzik, akkor hogyan javítsunk első lépésben "csupán" a saját életminőségünkön? Például ne pocsékoljuk az élelmiszert! Kis dolgokat megbecsülni JÓ érzés.

Próbáljuk ki együtt.

Szeretettel várlak a konyhában :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése