2011. március 21., hétfő

Fasírt, másképp


Nos ha már ilyen sok rizs készült mostanság,akkor alkalmam nyírt kipróbálni magamat egy új területen is. Kedves barátom ötlete volt, hogy böjtöljünk idén, mindig jól jön egy lelki társ. Így nekifogtunk a 40 napos böjtnek, inkább környezetvédelmi megfontolásból sem mint vallási meggyőződésből. De kinek mi esik jól a szerint döntse el a dolgok miértjét.
Nos maradt rizs és brokkoli,de harmadik nap valahogy nem volt már kedvem azt enni. Így "nézzük mink van" alapon új étel gyártásába kezdtem. Adott volt a rizs és a brokkoli. Általában akad otthon tojás és prézli is mindig. Ez azért nagyon fontos,mert volt valami főzőcske show, ahol rendszeresen szükségesek voltak, olyan "mindig akad otthon" típusú hozzávalók, mint szarvasgombás olaj, babykukorica, lazacfilé és hasonló átlagos ételek. Na most ehhez képest a prézli és a tojás azt hiszem elég átlagos kamralakók.
Fogtam tehát a rizst, a brokkolit villával péppé -verve-törve, tojást meghabartam egy kis szójaszósszal (nem baj ha nincs), tettem bele egy kis sót és borsót (vigyázat a szójaszósz is sós, de ezzel egy időben túl édes is, így kell bele só,csak mértékkel!)összekevertem az egészet és megpróbáltam golyókat formálni. Ez persze nem sikerült, mert így még nagyon lágy volt az egész massza, de ekkor a prézlisdoboz meghallotta a segélykiáltásomat és szinte magától repített némi zsemlemorzsát a fasírt hasonmásba. Így már teljesen jól összeállt a dolog, csini kis lapított golyókat csináltam,amiket földimogyoró olajon és kókuszvajon sütöttem szép pirosra.
Egy másodpercig sem gondoltam, hogy bárki kér majd belőle, de elég legyen annyi, hogy nekem egy darab jutott :)
Hozzávalók:
-főtt brokkoli (vagy más főtt sült zöldség aprítva)
-rizs
-tojás
-só
-bors
-szójaszósz
-prézli
-a sütéshez olaj
-egyéb fűszerek, BÁRMI! használj sokat és sokfélét nagyon finom lesz tőle minden!
Tényleg nem érdemes megfeledkezni a fűszerekről,mert egyik nap legkevésbé sem odafigyelve bablevest főztem és úgy kihagytam belőle a babérlevelet mint a sicc.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése