2011. március 18., péntek

Gombás rizs? Rizses gomba!


Nagyon finom rizst sikerült felfedezni, amit előszeretettel használunk mostanság, hetente akár többször is. Van azonban, amikor a rizs is sok. És bizony ez a fajta rizs ha megmarad másnap ehetetlenné szárad.
Néhány trükkel azonban már sikerült kifogni rajta: Például lehet újra főzni, persze a szokásos értelemben véve. Egy zöldséges mézes szójás körettel például megrottyantjuk és kész is a csodálatos egytálétel.
Tegnap előtt megtaláltam a gombát, amit édesanyám szokott megvenni, mert mindig megtetszik neki...de ha nem csináljuk meg egyből legtöbb esetben a gomba rettentően szokott kinézni pár nap után. Én vagyok a nagy gomba megmentő a családban, hiszen nagyon szeretem.
Jó tudni, hogy a (friss) gombát NEM kell megpucolni. Ezzel nem csak néhány gramm finom gombát spórolunk meg, hanem egy csomó időt is. Én úgy szoktam, hogy megmosom és a tönkök legvégét levágom. Ezután tetszés szerint lehet szeletelni, kockázni aprítani stb.
Csináltam tehát egy sima tejszínes gombát. Nem volt otthon kenyér sem és nem akartam már nagy főzőcskébe kezdeni este, de megtaláltam egy kis tálban a kétnapos rizst, amit mindenki csak odébbtolt. Ezt beletettem a gombába átmelegítettem őket (kb 4-6 perc főzés) és kész is volt a rizses gomba.
Nagy megelégedettségemre minden tányér üres maradt utána :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése